Huisstijl “Kleisman Assurantiën”, tot stand komen van het logo.

Begin 2018 opdracht gekregen van “Kleisman Assurantiën” voor het vervaardigen van een nieuw logo met nieuwe huisstijl waaronder visitekaartjes, briefpapier, 3 soorten enveloppen, with complement, kaartje openingstijden “RegioBank” en ola’s. Voor alles moest de “RegioBank” ook erin verwerkt worden als belangrijk onderdeel van hun kantoor. Ook moest hierdoor de belettering voor het pand aangepast worden.

Nadat ik medio 2015 geheel vrijblijvend een tweetal logo’s had gemaakt waren ze vrij snel enthousiast waarbij logo 1 de voorkeur kreeg. Er werd aangegeven dat men graag voor april 2018 een complete nieuwe huisstijl wilde en even wilde wachten.
Januari 2018 werd aangegeven dat de opdracht ingang gezet moest worden, uitgangspunt nog steeds logo 1 maar graag nog een tweede voorstel, dat zijn er toch 4 geworden.

Daarna bleef men toch bij logo 1, graag met andere kleur- en lettertype voorstellen. Het bleef een tijdje rustig, achteraf gaven ze aan dat het kiezen van een logo toch moeilijker was dan gedacht.

Hierna kwamen ze toch geheel onverwacht met logo 5, totaal anders maar ze hadden het advies van derden gekregen dat deze toch moderner was. Van deze uit zijn nog een aantal voorstellen gemaakt om uiteindelijk tot het gewenste resultaat te komen.

In hun oude logo zat een driehoek en ik kwam met het ontwerpen ook niet van deze driehoek af, heel vreemd. Ook “Kleisman” gaf aan dat men die driehoeken ook goed vond passen. Ook de gekozen kleur groen kwam vaak terug. Het nieuwe logo heeft nu 3 driehoeken, groen staat voor de kleur van “Kleisman”, rood is de kleur van de “RegioBank” welke een belangrijk onderdeel is van hun kantoor en grijs staat voor neutraal. Ik en de klant zijn zeer tevreden en denken dit logo nog jaren mee kan, hieronder het uiteindelijke resultaat.

4 antwoorden
  1. Kleisman
    Kleisman zegt:

    Wij zijn heel erg blij met het nieuwe, moderne logo. De reacties hierop zijn ook heel erg positief.
    Jacques denkt met je mee en speelt goed in op je wensen. Zoals hij hierboven uitlegt moest ons nieuwe logo uit meerdere onderdelen bestaan. Uiteindelijk werd het vanuit onze kant een race tegen de klok, Jacques ging daar heel flexibel mee om. We zijn super tevreden met het eindresultaat en raden hem bij iedereen aan.

    Beantwoorden
  2. Kleisman
    Kleisman zegt:

    Wij zijn heel erg blij met het nieuwe, moderne logo. De reacties hierop zijn ook erg positief.
    Jacques denkt met je mee en houd hierbij rekening met je wensen. Zoals hij hierboven aangeeft moest ons logo uit meerderen onderdelen bestaan, dat bleek voor hem geen probleem. Uiteindelijk werd het aan onze kant een race tegen de klok, maar Jacques ging hier heel flexibel mee om. Wij zijn heel erg tevreden met het eindresultaat en raden Jacques bij iedereen aan.

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.