Bij het voor mijzelf zoeken naar nieuwe klanten zoek ik het meestal in de relationele sfeer.

Ook een goede website help er aan mee om nieuwe klanten te krijgen, een mooi blog op de site en deze linken naar sociale media als Facebook, Twitter is mooi meegenomen.

Het valt mij hierin op dat er dan meer gereageerd wordt via Facebook en Twitter dan via de site.

Ook een mooie Acquisitie is “via via”, ik heb hier een mooi voorbeeld van ondervonden.

Mijn stiefbroer welke gehandicapt is heeft één van zijn verzorgers welke een logo en huisstijl wilde naar mij gestuurd. Het ging hierbij om Manuzorg, Manuela Allart (www.manuzorg.nl). Na voor haar diverse logo’s te hebben gemaakt heb ik deze op Facebook geplaatst en mijn volgers een mening laten geven.

Toen de huisstijl klaar was en ik deze ook op Facebook had geplaatst heeft een collega van haar hierop gereageerd, zei is ook ZZP-er en had een logo maar vroeg of ik deze wilde aanpassen en grafisch verantwoord te maken, het ging hierbij om Buitinga Begeleiding, Margé Buitinga (www.buitingabegeleiding.nl). Ook deze huisstijl is succesvol afgerond.

Margé heeft via een relatie van haar op Facebook gelezen dat ze opzoek was naar een grafisch vormgever voor het vervaardigen van diverse drukwerk items. Haar naam is Mirjan Hijink, Radar Uitvoering Oost, www.radaruitvoering.nl/oost. Mirjan had op Facebook deze oproep geplaatst maar ik was de enige welke hierop gereageerd had. Mirjan had het idee voor het vervaardigen van een ansichtkaart met daarop een mooie tekening gemaakt door een kind en op de achterkant informatie en items om aan te vinken wat bewoners in de wijk voor de wijk zou willen betekenen.

Zij noemt dit “Goud in de Wijk”, hiervoor ook een logo gemaakt, zie het resultaat hieronder.

Ook deze opdracht is succesvol afgerond en een volgende opdracht staat misschien al weer op stapel.

GidW Ansichtkaartkaart 01_1

GidW Ansichtkaartkaart 01_2

Met bovenstaande verhaal wil ik niet aangeven dat het allemaal komt aanwaaien maar dat je door “mond op mond” reclame ook aan nieuwe klanten kunt komen. Alle 3 bovengenoemde hebben aangegeven dat ze mij betrouwbaar vinden, adequaat reageer en goede prijzen heb. Dit is een groot compliment waardoor het mijn werk nog leuker maakt, allemaal bedankt voor jullie enthousiasme.

2 antwoorden
  1. Mirjan Hijink
    Mirjan Hijink zegt:

    Ik ben blij met de tip die ik heb gekregen van Marge. Jacques heeft me op een prettige wijze benaderd en de samenwerking die hieruit is voort gekomen is boven verwachting! Jacques reageert adequaat op mijn vragen en komt met goede ideeen en adviezen. Ondanks de beperkte tijd heeft Jacques iets moois neergezet, volledig aansluitend op mijn wensen. Jacques, enorm bedankt voor de fijne samenwerking. Op naar meer.. !

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.